تجربه کلاس چندپایه
بسمه تعالی
نام ونام خانوادگی : کبری عباسی جنسیت: خانم سمت: آموزگار
شهرستان /منطقه: سیمرغ
سابقه کار : 18 سال سابقه تدریس درکلاس های چندپایه : 3 سال مدرک : لیسانس رشته تحصیلی : علوم تربیتی
|
نوع آثارارسالی: تجربه خاطره پایه های تدریس : چهارم و پنجم ابتدایی
شماره همراه : 09119245271
عنوان تجربه هایی چند از کلاس های چند پایه درطی سال
مقدمه :
به نام خداوند مهربان الله سبحانه وتعالی
الهی تا اموختن را اموختم اموخته را جمله سوختم .
اندوخته را برانداختم وانداخته را بیندوختم . الهی دردل ما جز تخم محبت نکار وبرها
جز الطاف ومرحمت مدار.
تجربه :
درطی چند سال گذشته کلاسهای دو پایه داشتم امسال سال 94 درمدرسه رکن کلا پایه چهارم
وپنجم دوپایه کلاس دارم از تجربه ای که توانستم دراین مدت به دست اورم باعث شد دروقت
صرفه جویی شود و بازده کارم بالا رود.
برای دو پایه برنامه کلاسی یک جور دادم وطبق این برنامه درس ها چون شبیه به هم بودند
بهتر توانستم در وقت صرفه جویی کرده درس های مرتبط باهم را دریک ساعت به هر
دوپایه تدریس نمایم وپایه ی پایین تر از بالاتر وهم پایه ی بالا تر از پایه ی پایین تر تکرار و
تمرین می کند و راحت تر می توان در س ها برای دانش اموزان تکرار ومرور شود.
امسال توانستم با دادن برنامه ی درس های مرتبط و یکسان دو پایه بهتر تدریس کنم و بچه ها از
تجربیات یکدیگر بهتر استفاده کنند.
هرچند مشکلات ومعایبی نیز در کلاسهای چند پایه وجود دارد بستگی به معلم دارد که برنامه
ریزی درستی کند و بتواند به هر دوپایه با برنامه ریزی برسد. ودر برنامه کلاسی بعضی از درس ها
را اگر وقت کم می آورد از دو زنگ استفاده می کردم تا خوب بچه ها تفهیم شوند و بسیار موفق
بوده ام با توکل به خداوند مهربان.
نتیجه گرفتم با تجربیات خودم و فهم دانش آموز درس را با برنامه ریزی درست و به موقع
از دوپایه در یک زنگ استفاده کنم . برنامه کلاسی همزمان با یک درس ودر صورت کم
آوردن زنگ کلاسی از زنگ بعدی هم برای تفهیم درس استفاده کنم .