تجربه کلاس چندپایه

بسمه تعالی

 

نام ونام خانوادگی :  کبری عباسی                 جنسیت:  خانم                  سمت:   آموزگار       

 شهرستان /منطقه: سیمرغ

 

سابقه کار :  18 سال           سابقه تدریس درکلاس های چندپایه :   3 سال        مدرک : لیسانس        رشته تحصیلی : علوم تربیتی

 

 

 

 

    نوع آثارارسالی:  تجربه           خاطره            پایه های تدریس : چهارم و پنجم ابتدایی           

   شماره همراه : 09119245271

 

 عنوان  تجربه هایی چند از کلاس های چند پایه درطی سال

مقدمه  :

 به نام خداوند مهربان  الله سبحانه وتعالی

الهی تا اموختن را اموختم اموخته را جمله سوختم .

 اندوخته را برانداختم وانداخته را بیندوختم . الهی دردل ما جز تخم محبت نکار وبرها

  جز الطاف ومرحمت مدار.

تجربه :

  درطی چند سال گذشته کلاسهای دو پایه داشتم امسال سال 94 درمدرسه رکن کلا پایه چهارم

  وپنجم دوپایه کلاس دارم از تجربه ای که توانستم دراین مدت به دست اورم باعث شد دروقت

  صرفه جویی شود و بازده کارم بالا رود.

  برای دو پایه برنامه کلاسی یک جور دادم وطبق این برنامه درس ها چون شبیه به هم بودند

  بهتر توانستم در وقت صرفه جویی کرده درس های مرتبط باهم را دریک ساعت به هر

 دوپایه تدریس نمایم وپایه ی پایین تر از بالاتر وهم پایه ی بالا تر از پایه ی پایین تر تکرار و

 تمرین می کند و راحت تر می توان در س ها برای دانش اموزان تکرار ومرور شود.

امسال توانستم با دادن برنامه ی درس های مرتبط و یکسان دو پایه  بهتر تدریس کنم و بچه ها  از

تجربیات یکدیگر بهتر استفاده کنند.

هرچند مشکلات ومعایبی نیز در کلاسهای چند پایه وجود دارد بستگی به معلم  دارد که برنامه

ریزی درستی کند و بتواند به هر دوپایه با برنامه ریزی برسد. ودر برنامه کلاسی بعضی از درس ها

را اگر وقت کم می آورد از دو زنگ استفاده می کردم تا خوب بچه ها تفهیم شوند و بسیار موفق

بوده ام با توکل به خداوند مهربان.

 نتیجه گرفتم با تجربیات خودم و فهم دانش آموز درس را با برنامه ریزی درست و به موقع

از دوپایه  در یک زنگ استفاده کنم . برنامه کلاسی همزمان با یک درس ودر صورت کم

آوردن زنگ کلاسی از زنگ بعدی هم برای تفهیم درس استفاده کنم .

 

گزارش هفته ملی کودک مدرسه با نیازهای ویژه بهار

بسمه تعالی

گزارش هفته ملی کودکمدرسه با نیازهای ویژه بهار سال تحصیلی 95-94

 

کودکی غنچه ای از رود صداقت به صفای آب است

کودکی صفحه ای از عشق و محبت به شکوه ماه است

کودکی سلسله ی اشک به دنبال سرشت است

کودکی لاله ی سرخ است به باغ امید

روز 16 مهر برابر با 8 اکتبر روز جهانی کودک نام دارد.در مقدمه ی کنوانسیون حقوق کودک آمده است : (کودک باید در فضایی سرشار از خوشبختی و محبت و تفاهم بزرگ شود)

با این شعار وبا ارزشی که ما ایرانی ها به خانه وافراد خانواده قائلیم ارزش این عضو خانواده کاملا مشخص می گردد و باید به این عضو توجه ویژه نمود. عضوی که اگر چه امروز کودک است و معصوم ،اما فرد بزرگ است ومسئول و خود تربیت کننده ی نسلی جدید، نسلی که روز به روز مسیرش عوض می شود.

کودکی که امروز ریشه ی خانوادگی اصیل دارد بین دو تضاد گرفتار است ،یک سو ته مانده ی ارزشهای نیک قدیمی و از سوی دیگر گرایشهای مد امروزی، گرایشهای تمدن ماشینی شدن. او نمی داند چه کند، ما باید حامی اش باشیم ،او چون موم در دست ماست، خمیر وجود ش با ما شکل می گیرد بیائید او را همراه با اصول صحیح دینی و عرفی تربیت کنیم وچگونه زندگی کردن را به او بیاموزیم.

رسول گرامی اسلام (ص) می فرماید:

" به کودکان خود محبت کنید و نسبت به آنها ترحم نمایید. وقتی به آنها وعده دادید، وفا کنید زیرا آنها جز اینکه شما را روزی دهنده خود می بینند تصور دیگری ندارند.

 فعالیت های انجام شده به مناسبت روز جهانی کودک:

1-    اجرای مراسم در مدرسه و پذیرائی از دانش آموزان با شیرینی با برگزاری برنامه های شاد و مسابقات و سرگرمی

2-    یک روز اردوی داخل مدرسه با عنوان یک روز بازی در مدرسه

3-    بازدید از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اجرای برنامه توسط کانون

4-    جشن روز جهانی کودک با همکاری دو مهد کودک شهرستان با میزبانی مدرسه و اجرای سرود توسط نوآموزان مهد

5-    برگزاری مسابقه ورزشی

6-    برگزاری مسابقه نقاشی و نمایشگاه نقاشی

7-    نصب تراکت هفته ملی کودک

8-    نصب تراکت روزشمار هفته ملی کودک

9-    نصب پارچه نوشته

10-برگزاری نمایشگاه دست ساخته ها

11-برگزاری جشن بادبادکها

 

جلسه شورای راهبری ارزشیابی کیفی- توصیفی

به نام خدا

 

صورت جلسه شورای راهبری ارزشیابی کیفی- توصیفی شهرستان سیمرغ

 

شماره جلسه: 2 مکان:اتاق معاون اموزش       ساعت: 14-13   چهارشنبه 4/9/94

 

خلاصه گفتمان: با حمد وسپاس الهی دومین جلسه شورای راهبری با تلاوت آیاتی از کلام ا.. مجید در اتاق معاون آموزش تشکیل و محمدی مهر با ارائه گزارش از مصوبات جلسه قبل، دستور جلسه را مطرح وارزیابی توصیفی را درخدمت یادگیری دانسته ویکی از مهم ترین وظیفه معلمان می باشد سپس معاون اموزش درباره نقش ارزشیابی توصیفی دربهبود کیفیت فرایند یادگیری وافزایش بهداشت روانی محیط یادگیری مطالبی را بیان فرمودندو اظهار داشتند که اگر ارزشیابی توصیفی به نحو مطلوب اجرا گردد نتایجی همچون بهبود یادگیری،افزایش اعتماد به نفس ،افزایش روحیه نقدپذیری و... در دانش اموزان به همراه خواهد داشت ومعلمان که مجریان اصلی وموثر این طرح هستند با مطالعه وافزایش اطلاعات علمی وشرکت در کلاسهای ضمن خدمت در رسیدن به اهداف این طرح همکاری لازم را بعمل می آورند.

در ادامه هر یک از اعضا نظرات خود را دراین زمینه بیان فرمودند.

 

 

 

مصوبات جلسه :

-         اجرای دوره 24 ساعت ضمن خدمت با عنوان سنجش وارزیابی پیشرفت تحصیلی با کد 91400717برای مدیران ومعلمان ابتدایی

-         بررسی ابزارهای ارزشیابی توصیفی در شورای معلمان

-         نظارت براجرای ارزشیابی توصیفی در مدارس به ویژه مدارس غیردولتی

-         توزیع بسته های آموزشی در مدارس 

-         بازدید از کلاس ضمن خدمت ارزشیابی توصیفی

 

 

اسامی حاضرین در جلسه:

 

-         علی  فقیه                    معاون آموزش

-         سید حسین عمادی          مسئول آموزش

-         یوسف محمدی مهر         آموزش ابتدایی

-         حمید نوریان                     سنجش

-         مهدی عبادی                   ارزیابی وعملکرد

-         هدی اله بخشی                 گروه آموزشی

 

 

 

 

 

اقدامات انجام شده تاکنون :

 

-         تشکیل کارگاه اولیا پایه اول با شرکت کلیه اولیا وصدور گواهی نامه برای آنان.

-         تشکیل کلاس کارگاهی معلمان پایه اول

-         ارسال بروشور وبسته های آموزشی ارزشیابی توصیفی

-         تشکیل کلاس ضمن خدمت برای معلمان با کد 91400717 به مدت 24ساعت

-         مطرح کردن آن در شورای معلمان

-         شرکت مدرس ارزشیابی توصیفی در جلسات وکلاس کارگاهی استانی

-          

 

 

 

 

 

 

 

شرکت دانش آموزان در مراسم نماز جمعه شهرستان سیمرغ

با سلام و صلوات بر محمد و آلش احتراما به استحضار میرساند دانش آموزان دبستان مرحوم میر رجبعلی قریشی سید محله با توجه به زمانبندی از پیش  تعیین شده از سوی اداره آموزش  و پرورش شهرستان سیمرغ و باهمهنگی با خانواده ها  و دادن رضایت نامه از دانش آموزان  خواسته شد  در این مراسم پرفیض شرکت نمایند . از آنجاییکه  دوم  مهر مصادف با عید غدیر بود . دانش آموزان هدایایی را تهیه دیدند و در بین نمازگزاران پخش نمودند .

به دلیل مصادف شدن با عید غدیر تعداد دانش آموزان شرکت کننده در این مراسم بسیار کم بود که انتظار میرود  دربرنامه های بعدی مد نظر قرار بگیرد.

مدیر آموزشگاه دبستان مر حوم  میر رجبعلی قریشی سید محله

                                                                            شکوفه نوری

ایده ی قرآنی

نام نام خانوادگی : آسیه محمدپور

نام پدر : صفر

شماره پرسنلی : 11488697

مدرک تحصیلی : لیسانس علوم تربیتی

دوره تحصیلی : ابتدایی

سابقه خدمت : چهارسال

سمت : مدیر آموزگار

شهرستان : سیمرغ

دبستان شهید رحمان رضایی سنگتاب

نشانی پستی : قائم شهر – خیابان ساری – چ راه ترک محله –آزادی 73 – مجتمع کوثر

 

 

 

 

 

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

عنوان : آموزش حروف مقطعه

مقدمه :

قرآن 114 سوره دارد و در 29 سوره آن بعد از بسم الله الرحمن الرحیم باحرفی آغاز شده است که آن را حروف مقطعه یا حروف نورانی می نامند . این حروف در ابتدای سوره ها یک حرفی ـ دو حرفی ـ سه حرفی ـ چهارحرفی و یا پنج حرفی هستند که به ظاهر معنای روشنی ندارند .

اهداف :

آشنایی با شکل ـ اسامی حروف و حروف مقطعه قران کریم ودرایان درس انتظار می رود :

1. تمام اشکال حروفی که در قرآن بکار رفته است را بشناسد .

2. حرف مقطعه قرآن کریم را تشخیص داده و به صورت صحیح تلفظ نماید .

3. به شناخت حروف مقطعه کنجکاوی نشان دهد .

 

قابلیت اجرا : پایه ششم

 

ابزار مورد نیاز : کتاب دانش آموز ـ قرآن کریم ـ تخته ـ ماژیک

 

زمان اجراء : 20 دقیقه

 

چگونگی اجراء :

1 .  تذکر و یادآوری الفبای زبان فارسی

2 . حذف چهارحرف ( پ ـ چ ـ ژ ـ گ) و مشخص کردن حروف عربی

3 . یادآوری تفاوت نداشتن اشکال حروف فارسی و عربی به استثنای شکل دو حرف ( ه ـ ک )

4 . آشنایی با اسامی عربی حروف

 5 . آشنایی با حروف مقطعه قرآن کریم

محاسن :

 

دانش آموز با استفاده از یادگیری قبلی ( الفبای فارسی ) بهتر با الفبای عربی ارتباط برقرار می کند و آن را یاد می گیرد .

برای اجراء این روش تدریس به وسایل و امکانات خاصی نیاز نیست .

برای همه همکاران اجرا تدریس به این روش ممکن است .

 

محدودیت :

 

در بعضی از کلاسها قرآن کریم در دسترس دانش آموز وجود ندارد .

 

جمع بندی :

 

 برای تدریس کلام الهی کافی است در ابتدا انگیزه لازم را در دانش آموز به وجود آورد واین نه اینکه به اهمیت و ثواب قرائت آن اشاره کنیم هر چند که این هم می تواند باشد .

می توان از قوائد موجود کمک گرفت و با سوال از محفوظات قبلی راهی برای تدریس بهتر باز کرد .

 

 

 

 

خدایا چنان کن سرانجام کار              تو خشنود باشی وما رستگار