همایش کارگاهی معلمان چند پایه شهرستان سیمرغ

بسمه تعالی

همایش کارگاهی معلمان چند پایه شهرستان سیمرغ

 

همایش کارگاهی معلمان چند پایه  در روز پنج شنبه مورخه 21/12/93 با حضور آقای سید داود میرشفیعی مدرس کشوری، ریاست اداره ومعاون آموزشی وکارشناسان آموزش و معلمان چند پایه درکانون فرهنگی هنری سیمرغ  برگزار شد. این کارگاه که از ساعت هشت صبح تا دوازده و سی دقیقه ادامه داشت،معلمان در خصوص شیوه ی اداره و مدیریت این کلاسها،روش تدریس و اهمیت آن در راستای عدالت آموزشی آشنا شدند. ومعاون آموزش جناب آقای فقیه در این باره فرمودند: هدف از این همایش ایجاد نگرش مثبت  در معلمان چندپایه  که این کلاسها یکی از شاخص های کیفیت نظام آموزشی استودر مدارس دنیا سی درصد کلاسها را چند پایه تشکیل می دهد و وظیفه ما این است که با برنامه آموزشی مدون  وارد این کلاسها شویم.

در شروع همایش محمدی مهر مسئول آموزش ابتدایی با خیرمقدم به مدعوین گزارشی ازمدارس چندپایه شهرستان را به سمع حاضرین درجلسه رساند واظهار داشتند که کلاس های چندپایه تهدید وچالش نیست،بلکه فرصتی است برای یادگیری همه دانش آموزان وتحقیقات نشان داده است که در کلاس های چندپایه،مولفه هایی چون برقراری ارتباط، حس مسئولیت پذیری،مهارت های اجتماعی ،تعاون وهمکاری در سطح بالاتری از کلاسهای مستقل وتک پایه وجود دارد وازلحاظ شناخت یادگیری تفاوت معنی داری بین این دو کلاس مشاهده نشده است ورسالت ما بعنوان معلم این است شهروند مفیدی تحویل جامعه بدهیم که مهارت های اجتماعی را به خوبی فرا بگیرد که این در کلاس های چندپایه امکان پذیر می باشد.

گزارش آموزش ابتدایی شهرستان سیمرغ درمورد جشنواره جابربن حیان سال تحصیلی 94- 1393

بسمه تعالی

گزارش آموزش ابتدایی شهرستان سیمرغ درمورد جشنواره جابربن حیان سال تحصیلی 94- 1393                                                                                                                                                                                                                                                                 با حمد وسپاس الهی وبا یاد پیامبر رحمت ومهربانی حضرت محمد( ص) ، جشنواره ی علمی جابربن حیان در راستای اهداف دوره ی ابتدایی وبا هدف تقویت روحیه ی پرسشگری وخلاقیت وتفکر صحیح در دانش آموزان ابتدایی  برگزار گردید.این طرح پس از اعلام به مدارس،با استقبال خوبی از مدارس روبرو شد که مراحل اجرایی آن به  شرح زیر هماهنگ واجرا گردید. 

- تشکیل کمیته ی تخصصی جشنواره در اداره آموزش وپرورش

- ارسال شیوه نامه طرح جابربن حیان به مدارس ابتدایی

- برگزاری جلسه توجیهی برای مدیران ومعلمان مدارس ابتدایی  

- طرح موضوع توسط مدیران در شورای آموزگاران

- بازدید از مدارس تحت پوشش این طرح وپیگیری مشکلات احتمالی

- برگزاری نمایشگاه در سطح مجتمع های آموزشی پرورشی

- بازدید از نمایشگاههای مجتمع ای توسط مسئولین ،کارشناسان  وتقدیر وتشکر از مجریان ودانش آموزان

- برگزاری نمایشگاه شهرستانی درپژوهشسرای شهید دکتر شهریاری

-  بازدید دانش آموزان از نمایشگاه به صورت مدرسه ای

- تقدیر از دانش آموزان برگزیده به همراه معلمین راهنمای پروژهها در همایش پایانی با حضورریاست محترم اداره آموزش وپرورش شهرستان سیمرغ،معاون  آموزشی ، مسئول آموزش ابتدایی ، مسئول آموزش متوسطه  وگروههای آموزشی ونماینده مدیران .